Sunday, June 13, 2010

Football Player Dream

My dear blog....
(lama dah nk buat mcm ni, baru feeling sikit nak luahan rasa macam dalam diary.. hehe)

Impian..
Semakin lama hidup di dunia ni.. Semakin bertambah maju dunia ni.. Impian jadi sesuatu yang orang galakkan untuk kejar... Impian dikatakan bukan satu yang salah.. Dalam movies.. tv series.. semakin banyak yang berkisar tentang impian yang manusia kejar.. Seperti manusia lain.. aku jugak ada impian.. Aku ada banyak impian.. kebanyakan impian aku macam dah nak jadi angan2 je.. satu impian yang semakin lama semakin mustahil adalah nak jadi Football player.. rasanya.. aku start bermimpi nak jadi pemain bola sepak dari kecik lagi.. tak ingat pulak umor brapa.. Zaman-zaman tadika & zaman sekolah rendah.. aku ada main bola sepak.. main atas jalan yang belum berturap.. aku la yang sediakan bola.. tiang gol kami letak 2 slipar .. sejak aku tengok bola sepak jadi semakin serius.. that is di sekolah rendah.. aku tengok senior2 main kat padang sekolah.. aku jadi "jauh" dari bola sepak.. sebab.. kalau masuk padang je, nak main, jadi kekok pulak.. sebab tak kenal sangat orang yang main.. then.. senior yang main tu pulak mostly yang samseng2.. tak masuk kepala sangat.. semakin lama semakin jauh aku dari bola sepak.. tambahan pulak.. aku macam tak ada bakat je dalam sukan.. PATHETIC TO BE ME.. walau pun kat sekolah aku tak main.. aku main jugak dengan jiran2,.. mcm slalu.. main sikit2 je.. time PJ pun aku main.. lepas UPSR.. cuti hujung tahun untuk masuk tingkatan 1 saangat panjang.. aku jarang mengacau kawan2 aku.. yang aku buat, makan.. tido.. makan.. tido.. aku memang kaki TV dari kecik.. aku boleh hidup berbulan-bulan dengan TV..(konon).. sejak dari situ.. aku macam dah stop dengan bola sepak..

Masuk pulak tingkatan 1 (skolah asarama penuh).. kalau time PJK.. kalau aku tak silap.. cikgu suruh budak lelaki main bila sepak.. aku macam.. can i do this??????????? aku pun main je la.. ternyata aku dah KEKOK main.. REAL SUCKS!! MEMALUKAN!! ye la.. lelaki suppose to play soccer... aku mcm dah tak berani nak main bola sepak start dari hari tu.. MEMALUKAN.. tapi.. sebab dah semakin rapat dengan kawan sekelas.. start dari tingkatan 2.. atau 3..(tak ingat).. aku dah kurang kekok main bola sepak.. tapi.. HANYA bermain dengan kawan sekelas.. kalau ada orang lain.. start la aku kekok.. time PJK la time aku main boal sepak dengan enjoy.. tapi.. bukan tiap kali PJK pun main bola sepak.. PJK pulak sekali seminggu.. so.. aku jaarang sangat main.. kalau petang2.. aku malu nk main.. ntah.. mostly orng yang main petang2 tu tak sama kepala sangat.. diorang is real expert.. aku??? saaangat la tak pandai.. pandai sikit2.. sebab jarang sangat main.. *********kenapa la hidup aku saangat mustahil untuk sebati dengan bermain bola sepak*************** ... sebab2 aku tak main bola sepak sangat adalah KEKOK.. MALU.. the worst part is.. tak pandai sangat macam orang lain, cuz jarang main.. kalau sekolah menengah dulu.. kalau aku tengok wakil sekolah berlatih.. aku mesti MAKAN HATI.. kalau tengok orang2 main bola sepak petang2... mesti MAKAN HATI BERULAM JANTUNG BERKUAHKAN DARAH B+ .. aku sedih tengok diri aku yang tak sehebat diorang.. tapi.. aku slalu pujuk diri aku.. "at least aku pandai main sikit drpd kaki bangku terus......" sooo pathetic.. cuti lepas SPM pun agak panjang.. lagi la .. tak main bola sepak langusung... T.T .... adoohhhhh...

masuk matriks.. aku langsung tak main.. sebab KOMPEM KEKOK!! aaarrgghh.. y am i like this... then.. aku pun tengok wakil matrix blatih kat padang.. i wish i was them.. hurmmmmm.. **sigh***... aku pun slalu tengok orang yang main petang2... again.. **i wish i was them.. (sigh)..** aku pn start pujuk hati aku macam2..... (sigh).....

how i wish i am a football player.............

aku download la video ni... Lampard crita pasal kisah bola sepak dia.. bestnya!!! aku tertengok video ni kat tv... then aku download.. now.. i upload it balik.. bestnyaaa... dia cakap..

when i was a kid i loved the fact
that my dad was a football player..
He used to train me in the garden at home..
It's very difficult to become a player at the top level..
He taught me I had to work very hard to get there..
He taught to come back fighting..
What ever life throws in my way..
So the minute you walk out..
and you realise you're representing your country..
it's the most special feeling you can have.

***sob**sob**sob** untung nya dia........... i wish i can go to the past for a few days to tell myself to play soccer no matter what happen....... but... maybe this is TAKDIR.. it is meant to be.. never mind.. i just need to thankful for what ever i had rite now.. cuz we dont know when our death is..



awal aku di unimas,,,,, ni gambar aku jadi urusetia pertandingan futsal... aku jadi urusetia sebab aku HAMPIR jadi jawatankuasa perwakilan kolej (JPK).. last last aku tolak jawatan tu atas sebab2 yang aku macam tak nak taip kat sini takut menghina beberapa pihak.. & aku pun ok je kalau tak dapat jd JPK... (terkeluar topik)!!


last but not least... sekarang ni musim FIFA.. aku tengah tunggu england main pukul 2.30 nanti.... banyak star main dalam england tu... hu hu hu..

anyway... to myself..... about this "soccer thing" .. i dont know what will happen to you.. cuz... i still lack of skill... lack of strength.. lack of almost everything that you need to play soccer.... anyway... stop complaining on this thing... u got so many other things to worry about.. ok??!!! Love ur self... XOXO..!!!! (xoxo pulak.. adeehhh)/...

No comments:

Post a Comment