Tuesday, April 13, 2010

air terjun >>

pagi selasa... yang suram.. oopss.. sekarang dah tengah hari.. mcm tu je masa berlalu.. last sunday.. having a trip to serian.. pegi air terjun kat Ranchan... ini adalah kali ke-2 aku ke sana. kali ni geng kitorang bawak perempuan.. 1st time dulu kitorg geng je... then, this time, kitorg buat barbeque ckit... "ckit" ke.. ahahaaaaa... mlm b4 bertolak kwn msj, esok bertolak 6.30.. tak boleh lewat.. so, mlm tu, aku melepak di bilik kawan sampai pagi.. alang-alang dah pagi, aku decide untuk tak tidur terus. aku main2 kt bilik kawan sampai pagi.. kawan aku tido, aku baring2 je kt tepi dia... tp, aku check jam kt henpon, takut pukul 6.30, tiba2 kawan kol, terbangun pulak kawan aku kt tepi ni nanti.. kesian dia.. so, sebelum 6.30, aku balik bilik sendiri.. dalam 10minit mcm tu, tak jugak kawan kol... aku pun tido kt katil sendiri.. tengok2, diorang baru ready pukul 7.10.... aku pun get ready.... kitorang guna 2 kereta.. kreta yang aku naik, ok.. tiba2, kereta satu lagi tak dapat start.. ish..ish.. then, kitorang try sorong.. tak jugak start.. tiba2, time tengah nk cari kereta sewa lain, kawan try start... boleh pulak kereta tu start.. then, kitorang pun memulakan perjalanan kitorang.. aku ingat nk tido sepanjang perjalanan .. tapi, mata aku macam aktif pulak.. sepanjang perjalanan tu aku buat bising dalam kereta.. tak suka la kalau suasana suram.. aku nyanyi2... borak2... sebelum pegi air terjun, kitorg pegi rumah member kitorang dulu.. sebab mak dia dah sediakan makanan utk kitorg nanti.. mee goreng.. air.. kitorg just panggang ayam & sosej je kt air terjun tu nanti.. lepas ambik barang kt rumah member tu, kitorg pun straight pegi air terjun.. tiba2.. ada roadblock.. driver kitorang pulak tak ada lesen.. so, time mcm ni la aku diperlukan.. aku ada lesen.. tp, sebab aku tak drive ialah sebab aku tak mintak nk drive.. biarla.. diorang nk drive.. drive la.. aku tak kesah.. nanti, apa2 hal, aku tak la jadi punca kejadian.. aku tak menanggung nyawa orang.. kereta orang.. aku just penumpang.. bab driving ni, aku tak kesah.. mana tau, parent aku bagi kereta kt aku nanti, time tu, aku sorang je yang drive.. haha.. orang lain, kalau rasa nk drive, sewala kreta.. kalau tak, duduk je diam2 jadi penumpang aku.. hahaaaaaa... jahat jugak aku ni.. tp,biarla.. haha.. dah gila sangat nk drive.. AMBIK KAU.. heehee.. tp, time aku taip ni, xda la aku rasa niat nak mengOFFENSE kawan aku yang jd driver.. aku just cakap je.. aku sayang kawan2 aku, lorh.. ops.. melalut pulak... so, memandangkan tempat roadblock tu pun dah dekat dengan air terjun, aku trus drive sampai tempat parking.. then, kitorng mula berjalan ke tempat air terjun .. lepas letak semua barang, ada yang start nyalakan api untuk memanggang.. ada yang mandi... aku pegi mandi dulu ... yang aku tak selesa ialah... >>>> orang tu asyik2 aku fikirkan... aku harap dia ada time kitorg enjoy mcm ni.. kalau dia ada, aku dpt rasakan yang setiap saat dalam hidup aku sangat bererti... tp.. apakan daya.. dia tak ada dlm list pun.. kalau dia ikut, mesti mcm pelik.. sebab dia ada life dia sendiri.. tak nak la aku describe panjang2 pasal si dia.. nanti orang tau pulak.. tp... time enjoy kat air terjun tu, aku nak sangat dia ada.. aku pun agak sedih la.. tp, aku tak tunjuk sangat.. kesian kat kawan2 aku.. diorang tak tau apa2, tiba2 tengok aku sedih.. aku tak nak la masalah dalaman aku mengganggu emosi orang lain pulak.. walau pun aku tak tunjuk, aku tak sengaja termenung.. then, diorang perasan.. aduuh.. next time, aku kena la berhati-hati kalau nk termenung.. walau pun tak sengaja.. hu hu hu.. lepas puas mandi, aku pun tolong kawan memanggang ayam... best.. time memanggang, borak2.. boleh katakan semua perkara yang dibuat time tu best.. bergurau-gurau.. nyanyi2.. time syok2 enjoy, ada sekumpulan lelaki datang.. diorang bertapak tak jauh dari kitorang.. diorang mandi manda area kitorang.. jadi mcm tak best pulak.. mengganggu je.. tapi, tempat tu bukan kitorang punya... tak apa la... nak dekat pukul 3 kitorang pun packing dan balik.. on the way balik tu, ada orangberdarah kat dahi.. kesian.. aku terdengar ada budak cakap, dia terjun masuk dalam air, kepala yang 1st turun.. ish2.. menyebok pulak aku.. hahaaa... lastly, kitorang tukar baju, dan balik.. time balik tu, aku mangantuk giler.. tp, sebelum tu, kitorg singgah rumah member.. hantar semua pinggan mangkuk.... gelas.... lastly... sampai unimas pukul 5.. tido... bangun pukul 10 mlm.. hahahaahaha

No comments:

Post a Comment