Wednesday, May 26, 2010

again... Allah give me rezeki.......

ALHAMDULILLAH..... ALHAMDULILLAH... ALHAMDULILLAH...

How i am very very thankful to my Lord Allah S.W.T .... Sinnce I was sitting for my UPSR.... until now.. My result are always a good result...

Just like a typical Muhsen.... always playful... dont take serious of his academic performance... but.. that's not what i wanna do.. i always wanted to do the best in my study... it is just that, my soul dont connect with my body soo well, my soul always worry to study.. so that i would get a better result... but..... my body still playing around >>banyak la aku punya alasan soul & body, ahakssss<<

Well.. back to my result.... aku study siiiiiiikit sangat untuk sem ni... yang aku buat... melepak kat bilik amirul... melepak kat bilik Terry.. tu je.. balik bilik.. bukan nak fokus study... menyanyi sambil pasang volume speaker aku kuat2... menyanyi sampai berjam-jam.... kalau kawan2 yang lain ajak buat benda lain.. aku apa lagi... cepat-cepat je setuju... ADOOOOHHHHH!!!! Muhsen!! Sedar lah.... langit tak akan selalu cerah......... Aku saangat bernasib baik sebab Allah bagi aku result 3 pointer walaupun KURANG study.... kuuuuurang sangat.. kalau tengok dari cara aku study... memang dah tau dah aku MACAM nak dapat pointer 2.++ je... tapi... Aaaarrgghhh... aku sangaaaat Thankful...

time nak check pagi Isnin lepas... biasa la... time nak check result.... mcm2 laman web yang nak kena klik.. tunggu dia loading page lagi.. dalam kepala hotak aku.. pointer 2.++ je yang terbayang-bayang.. aku dah start flashback semua yang aku buat sepanjang sem.2 dan sepanjang study week & sepanjang exam week..... then aku prepare my mental awal-awal.... "what ever pointer i get, all of it is because of myself, i am the one who dont get serious with my study, i am the one dont study hard" .. aku dah prepare dlm otak aku... then... tiba masa page tu dah habis load... aku klik result aku... then.... WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! i cant stop smiling... tak sangka pointer aku maintain........ Giler laa.... aku exam kali ni saangat kurang study berbanding last sem... tapi... aku masih lagi murah rezeki... seperti yang orang slalu caka, kalau dah tak dapat something... mesti diorang akan cakap "dah bukan rezeki" ... nampak nya rezeki aku masih lagi murah... sebab ada sesetengah orang yang study betul2 pun... pointer diorang masih lagi around pointer aku...

bab pointer orang ni aku tak kesah.. diorang dapat bagus dari aku ke... diorang dapat tak bagus dari aku ke... aku tak kesah... semua orang ada rezeki masing2.. sudah tertulis... tapi... aku expect ramai kengkawan aku dapat pointer yang bagus2... tengok la .. aku yang main2 ni pun boleh dapat 3 pointer.. apa lagi diorang yang study dengan penuh kerajinan.... aku tau.. ramai yang dah baca notes siap2 time study week... then... diorang study lagi time gap antara exam... then, soalan semua straight to the point, tak susah tahap dewa... sooo.... apa lagi.. pointer bagus la yang diorang dapat.. aku yang main2 ni.... hurmmmm... nasib Allah masih bagi aku pointer yang bagus...

Again... Alhamdulillah... Thank you Allah for giving me this pointer... Aku ingat.. sem.2 aku dapat study dengan lebih baik dari sem.1.. sebab dah dapat adapt dengan environment kan.. so.. i will start to do my best... bcos... I believe, my limit dlm academic masih terlalu jauh... i can do far more better than what i get now... I can score far more better.. i know how far i can go.. tapi... jelasnya...... sem.2 aku hanyut lagi.... hanyut dan terus hanyut sampai result aku keluar.... AArrrrggghh... I dont wanna b like this actually.. sebenarnya, di pertengahan sem.2... aku dah ada kesedaran to get serious with my study... TIBA-TIBA.... aku falling for someone.. & the situation is sooooo complicated until the "falling thing" disturbing my emotion.... all the passion that i have to get serious in study was faded... my emotion became unstable... lastly.. i ended up with not serious in my study.. i keep playing with my own feeling.. hurting... sometimes happy... actually that "falling" happen a few weeks before study week... so.... it is still fresh until the exam has ended... but... now.. i can handle my feeling well.... but.. i guess... it is just a little too late... no point to handle emotion or not now because result already out.. all the "falling thing" for me ain't easy.. maybe for some people it is easy... but for me.. no! .. & .. maybe some people will say... it is just nothing.. u r the one who are too emotion... well.. this is me.. this the way my emotion react.. soo what...?? what do i care about other people... i am who i am.... they cant accept me, they can go away... >>>>ops!! aku terlebih emosi pulak<<

nampaknya... aku dah terlalu jauh.. hi hi hi .. well.. harap... aku dapat handle my emotion well next sem... harap aku study rajin2 next sem.. orang nak cakap skema... ke.. apa ke.... tak pe..... yang penting aku dapat result yang aku usahakan betul2.. aku rasa.. hampir semua exam yang penting dalam hidup aku, aku main2.... then, semua result aku bagus... sekali je aku down... time matrix sem.2.... di situ la ternyata langit tak selalu nya cerah... jadi.... aku harap.. sem depan... aku boleh la start berusaha dan study betul2... stop playing around.... >>biasanya aku memang buat harapan macam ni.. tapi.. slalu tak menjadik<< ahahahahahaahahahhhhhhhaaaa..

NEXT SEM!! I WILL DO MY BEST!! I WILL FINISH MY ASSIGNMENT EARLIER!! DO MY ASSIGNMENT PERFECTLY!! MAKE REVISION EARLIER!! CANT UNDERSTAND IN CLASS, ASK LECTURER!! & THE MOST IMPORTANT IS.. I HOPE I CAN BE CLOSER TO ALLAH.. TINGKATKAN IBADAH........ >>optimis nyeeeee, uweekkk<<

5 comments:

  1. congrats sein~ jom usaha sama2... hehe. baca post ni rasa mcm...

    "EH, MACAM PERASAAN SAYA JE TU"

    hehe. maklumlah. sy pun x study... orang study sampai 5am sy fb sampai 5am... hehe. apalah sy ni.... nasib baik results drop ckit je... ingatkan ada B- C+ ke... hehe. reli tersenyum sendiri mcm x caya kan...

    apa2 pun.. gambateh utk sem depan... kena tau kita xkan lucky sepanjang 3 tahun ni... mungkin kali ni tuhan nak bagi kita peluang skali lagi.. kalau x taubat sem depan, habis lah~~

    good luck! ^^

    ReplyDelete
  2. yup... lets be better next sem!!!! yeahhh!!!!!!

    ReplyDelete
  3. heyyy muhsen, congratulation amigos! woo

    ReplyDelete
  4. kpd saudara Mohd Almuhsen Karim...congatulation yuuu :))

    ReplyDelete