Sunday, May 16, 2010

i love my family

seems like, its been a while i haven't update my blog with my feeling expression... This is because, when i have point to write something, the time is not right... when i have time, i have no mood to write in my blog.. anyway....

Petang tadi.... Around pukul 5, our family pegi KFC.. abang cakap sambut hari guru... haha.. Mak bekas guru... time aku form 3, mak pencen.... sekarang dah 5 tahun mak goyang kaki.. tak payah nak sibuk2 pikir hal student dah.. Time kat KFC, aku apa lagi.. Pau la abang aku.... dia dh order ayam goreng, wedges, air, kentang goreng.. aku mintak zinger burger pulak... hahahaaaa... adik la katakan... lepas tu, kami makan kat tingkat atas.. meja tak cukup.. aku angkat la meja sebelah.. aku buat selamba je.. hari hujan.. sejuk la jugak.. nasib aku pakai sweater kesayangan aku... lepas borak2.. makan2.. kami pun keluar dari KFC... it still raining..
ermmmm.................~~~~~~~

it feels great.. we sit together, & have our meal together.. Thank you Allah, for giving me this family.. We are close together.. walau pun aku adalah anak bongsu.. umur dah nak masuk 20.. abang2, kakak2 smua dah besar.... kami semua tetap duduk sama2.. pegi kfc.. makan2.... ohh... What more can i ask for.. this is more than enough for me.. i just love my family soo much....

dari dulu lagi.. aku sedar.. family adalah benda yang paling penting bagi aku dalam dunia ni.. merekalah kekuatan aku selain dari kawan2.. sebab tu lah aku sanggup mintak study kat unimas.. so that, aku boleh balik rumah dengan mudah berbanding study di negeri lain.. kalau study di negeri lain, nak kena slalu check tiket murah kalau nak balik... kalau dah habis tiket flight, aku boleh balik guna bas.. atau bot express...

walau pun family aku tak support aku secara langsung.. tapi, support mereka datang dari dalam diri aku.... mereka membuatkan aku konfiden untuk berdepan dengan dunia setiap hari.. kasih sayang yang terasa antara kami adalah pemberi semangat untuk aku.. knowing that my sisters & my brothers are care about me, that makes me stronger everyday.. knowing that they love me also making me stronger... To my brothers & sisters... thank you for everything... & for my parent... Mak & bapak adalah nyawaku....

last but not least.. wahai Almuhsen... renungilah quote ni..... You don't choose your family. They are God's gift to you, as you are to them - Desmond Tutu -

No comments:

Post a Comment