Monday, May 10, 2010

Majlis perkahwinan Kak Linda..




1st of all... semoga Perkahwinan Kak Linda & Adun akan berkekalan & sentiasa mendapat rahmat dari Allah... Majlis persandingan diadakan pada hari Ahad.. 2 Mei 2010.. Hari tu, aku pakai baju melayu.. sedondon dengan warna pengantin... kami sekeluarga pakai baju warna biru... hari tu tak la busy macam hari pernikahan.. pagi tu.. aku bangun.. dalam pukul 7.. Mina, Kak Ana & Kak Anda pegi tempat bersiap pengantin... Mina yang rambut mcm saloma tu, Kak Ana yang rambut free hair tu... Kak Anda pulak.. Ratu sehari.... huhu... Mina & Kak Ana pegi buat rambut.... aku malas nak ikut diorang.. So, aku tunggu je la kt rumah... Time pengantin belum pegi rumah.. Aku tak tau nk buat apa... Boring giler.. Aku tengok, ramai jugak tetamu datang.. Bukan main busy lagi pak cik & Mak cik aku menyambut.... aku pulak, Nak duduk dlm rumah, tempat tetamu perempuan datang.... Hurmmmm...... aku duduk la kt luar mcm org *ntaH*.... Then, dlm 2-3 jam, pengantin pun datang,... sesi menepung tawar... Alunan kompang.... then, sesi bergambar... Walaupun aku bukan family, aku disuruh jugak bergambar... So sweet.. they r so nice to me..... Lepas bersanding di rumah pengantin perempuan, pasangan pengantin pergi ke rumah pengantin lelaki pulak... Rombongan ini ditemani oleh konvoi motosikal chopper..... mcm best je... Aku, Mina & Kak Ana sempat lagi makan.. Maklumla, tak makan dari pagi tadi... Lepas melahap sekejap.. Kitorang pun drive pegi rumah pengantin lelaki.. Then.. bergambar lagi... huhu..... lepas tu kitorang disuruh makan... Lepas makan, kitorang pegi tengok bilik pengantin pulak... then .. baru balik... On the way balik tu, perut aku meragam... nak berak sangat... AArrgghh.. sepanjang perjalanan tu aku tahan nak berak.. nasibla rumah tak jauh sangat.. 20minit... sampai je kt rumah, aku macam lipas kudung pegi tandas......... hhahaaahaha...... Banyak sangat makan kot.. Macam tu la majlis perkahwinan Kak Anda....

Malam sebelum tu....

Macam biasa.. KAlau orang kawin, ada la karaoke.... Tapi, ni 1st time aku 'terlibat' dengan majlis perkahwinan yang ada karaoke..... hahaaaa... Aku memang gila menyanyi.. Tapi, kalau depan orang ramai... No... hahaaa... Maluu... Malam tu, Mina & Kak Ana pegi tempat orang yang sediakan karaoke tu.. Aku main internet dlm rumah... TIba2, aku disuruh pegi tempat karaoke... Aku dah tau, mesti diorang nak aku nyanyi... Aku saaangat malu, sebab aku tak biasa dengan orang kampung sini... Aku pegi dengan penuh 'kemaluan' ... hahaha... malu sangat2.. sampai tempat kraoke tu, aku tengok, ramai budak2 muda & beberapa org dewasa duduk situ... "Aaaarrgghh... Kalau macam ni.. Aku duduk je la... tengok diorang nyanyi.." aku cakap dalam hati.... time orang nyanyi2 tu.... tiba2... sebahagian besar orang yang melepak kat tempat karaoke sambil tengok orang nyanyi tu tadi, bersurai... aku apalagi, aku ajak Mina & Kak Ana nyanyi... Aku cakap.. orang semua dah chow... jom nyanyi.... walaupun ada la sedikit orang yang tinggal... tp, tu tak apa... hahahaa... Kak Ana pilih lagu Tercipta Untukku by Ungu... Kak Ana nyanyi intro... Aku ambik part chorus.... FUUHHH!! best!! dapat bawak lagu.... habis je kitorang nyanyi... tiba2 ada budak pegi jumpa aku.. budak ni kenal aku.... dia cakap... ~~ abang ke nyanyi tadi... orang2 sana tu cakap suara abang merdu... diorang suruh abang nyanyi satu lagi lagu.... ~~
adoooiii... aku ni, kalau ada orang memang dah ready nk dengar.... aku tak dapt nak nyanyi baik sangat.. hahaaaa.... tempat yang orang ramai bersurai tadi jadi full balik... macam ready nk dengar aku nyanyi je... eee... aku tak suka feeling tu.. Neves gila babi... Tapi.. sebab aku dah nyanyi tadi... So,,, aku ok la ckit... then ... aku dengan kak ana ambik lagu Kerispatih... Tapi bukan aku.... habis je kitorang nyanyi... Diorang tepuk kat aku..... WAAAAAAAAAAAAaa... best nyaaaaa.... aku tak sangka pulak...... hahaaa.... bangga pun ada .. hahaaa......... erm.... i guess tu je la.... huhuhuhuuuu

No comments:

Post a Comment