Monday, May 17, 2010

hari2 t'aher sebagai 1st year (part 1)



malam ni.. aku nak taip pasal hari hari last semester 2 tahun pertama aku di unimas.. paper paling last aku paper kimia.. 5 mei.. Rabu.. geng2 aku yang dari sabah balik hari sabtu.. so, aku pun mintak kakak aku beli tiket flight aku balik Mukah dalam hari isnin atau selasa minggu sterusnya.. aku memang sengaja mintak balik lambat.. dapat jugak spending time dengan kawan2 aku yang aku sayangi (*sayangi*?? eww.. perlu ke aku tulis..) menghabiskan sisa2 semester 2 ni..

exam aku start pukul 2 petang.. (aarrgghh.. malas nak crita pasal exam yang menyakitkan hati ni) then.. dalam pukul 4 aku pun keluar.. memandangkan aku dah tak tau apa yang nak diisi dalam paper tu.. ='( .. ni la nasib orang yang malas belajar... masuk exam.. tak tau apa2.. memandangkan semua kengkawan aku dah kluar.. aku pun kluar.. then, kitorang berambosshh dari dewan exam tu sama2.. kitorg memang slalu gerak sama2 pun.. bonding kitorang kuat kot.. haha... sebelom tu.. better aku letak satu gambo geng aku.. kat dlm post aku kali ni.. hehe... kitorang memang selalu bergerak mengikut kelompok kitorang.. nampak ramai.. tapi.. inilah kitorang.. jalan ke kelas sama2.. ponteng kelas sama2.. makan kat kafe sama2.. pegi merayau kat bandar kuching sama2.. sampai sewa 2 kreta kalau nak keluar.. ini la kitorang.. sejarah bagaimana kitorang boleh rapat.. nanti-nantila aku taip dalam ni..

nak dijadikan cerita.. lepas kitorang beredar dari dewan exam.. kito pegi makan kat kafe.. aku tak ada nafsu nak makan.. aku dudok je dengan diorang.. time ni.. emosi aku bergoncang sikit.. maklumla.. kepala hotak aku ni masih sibuk nak pikir pasal *orang tu* .. apa yang aku pikirkan ialah >> lepas ni cuti .. sedihnya.. tak dapat tengok muka orang tu lagi << kalau la *orang tu* rapat dengan aku macam aku rapat dengan geng aku, kan best?? .. tapi.. *orang tu* tak rapat dengan aku pun.. *orang tu* ada dunia dia sendiri.. kengkawan dia sendiri.. we cant be closer i guess.. but that's ok.. i am glad that i can see the face everyday.. time emosi aku bergoncang.. dalam kebisingan kitorang bergurau senda.. aku jadi silent.. diorang keep joking.. laughing.. talking.. & .. aku tenggelam dalam kebisingan itu.. untuk membuatkan aku tak ketara sangat jadi silent.. aku pasang earphone kat telinga aku.. sebenarnya.. lagu yang kluar dalam earphone tu aku buat tak endah je.. maybe ada yang perasan.. maybe ada yang tak perasan mood aku tiba2 silent.. aku tak suka tunjuk sedih depan kawan2 aku.. sedih yang sikit tu aku tunjuk.. tapi. sedih ni, aku tak boleh tunjuk.. hahaa.. bagi aku... kawan2 aku tak perlu nak tengok aku sedih sampai mood happy diorang pun hancuss.. **enough.. back to the story** habis je kitorang membuang masa di kafe.. kitorang pun jalan balik ke kolej kediaman masing2.. macam biasalah.. melintas jambatan cinta kat tasik unimas ni... sampai je kat tasik.. kitorang stop.. Bob pernah cakap.. dia nak terjun dari tengah2 jambatan tu, masuk dalam tasik unimas...... memang kerja gila.. tapi.. kitorang memang gila pun.. ahahaaaaa... then,.. tiba Bob cakap.. what if dia terjun sekarang.. aku siap encourage lagi.. hahaaa.... siap ready nak rakam lagi tu.. ada jugak antara kengkawan yang lain tu encourage.. & ada jugak yang larang... then.. pikir punya pikir.. Bob tak jadi terjun.. lepas tu... kitorang pun terus pegi kolej kediaman masing2.. plan pulak nak bersukan petang ni.. time aku dah sampai bilik.. masuk je.. aku terus bersiap nak pegi bersukan.. ingatkan nak main skuasy.. aku rehat2 sikit.. then.. aku gerak ke bilik member.. tiba2.. member satu lagi kol.. cakap.. tak ada reket... tuan punya reket kat libry.. dia belum balik.. aku pun balik bilik... hancuss harrapan aku nak pegi bersukan.. sampai je aku kat bilik.. aku terfikir nak packing.. aku tengok semua barang2 aku tersusun rapi pada tempat masing2.. aku rasa sayang nak packing kan.. hahahaaa.... lepas tu.. aku simpan kasut futsal aku.. then.. terus merayau pegi bilik kawan.. nak tengok dia packing.. flight dia hari jumaat.. aku ni, memang suka merayau bilik kawan... tiba2 rawa mesej.. *pukul 7 mlm ni Bob terjun dari jambatan* maksudnya dia suruh datang la tu.. hahaaaa.. aku senyum sorang2 baca mesej tu.. ~~~to be continued~~ B4 that.. i wanna give my credit to my friend for editing our friendship pix.. u r genius in technology... huhuhu

No comments:

Post a Comment