Monday, May 24, 2010

hari2 t'aher sebagai 1st year (part 3)

Hari khamis...

today kitorang planned nk pegi chicken hartz.. RENEW MY LESEN!!! tengok wayang....

1st of all...

kitorang bertolak guna 2 kereta... maklumla.. kawan2 ramai kan.. kena la sewa 2 kereta.. satu kereta wira.. satu lagi kereta viva.. aku naik kereta wira.. seperti biasa.. aku tak drive.. walaupun ternyata, aku sorang yang ada lesen.. biarla kawan aku yang lebih expert drive..

tempat pertama yang kitorang pergi hari ni ialah me-renew lesen aku.. kat batu 12.. hq JPJ oo... hebat lah!! ni la 1st time aku renew lesen.. maksudnya.. no more P... aku dah jadi kompeten... hua hua hua.. bukan main2.. kat head quarters JPJ aku renew lesen aku.. punyer la jauh dari bandar Kuching.. lama jugak perjalanan dari unimas.. adala sejam.. tp.. kitorang mesti re-new lesen aku.. kalau tak.. satu kreta je la ada lesen.. sebab ada sorang member kitorang.. perempuan yang ada lesen jugak .. dia naik kreta satu lagi.. so.. lesen aku wajib di renew.. ahahaaa... tak lama pun renew lesen tu.. sampai je.. kitorang ikut ada kereta depan kitorang.. (main akut je) .. then,, kitorang masuk la.. then... tanya kat akak kat kaunter pertanyaan.. rupa2nya.. blok tu bukan untuk re-new lesen.. mcm tempat orang baru nak ambik lesen... ahahahaa... SALAH BLOK PULAK.. then.. kitorang pegi la blok yang akak tu ajar.. masuk.. ambik nombor.. tunggu.. time tunggu tu.. sempat jugak komen2 tempat tu dengan kawan2... mulut memang nk komen 24 jam... ish.. ish.. sampai turn aku.. dia mintak gambar... 1st tu telinga aku ni dengar ape ntah.. aku mintak dia ulang beberapa kali.. rupa2nya mintak gambar.. orang tu mintak gambar dengan nada yang marah last2 tu.. eee... tu pun nak marah.. dah aku tak dengar.. aku mintak ulang la.. tu pun nak marah.. nak cakap datang bulan.. lelaki.. nak cakap menopause pun lelaki.. kalau tak nak kerja.. tak payah kerja la.. ntah.. tapi.. sekejap je.. terus siap.. aku ingat berjam-jam.. tapi.. ok la.. sekejap tu yang bagus.. kalau lama2.. merungut pulak aku ni.. hua hua hua..


lepas balik dari HQ JPJ.. kitorang pegi Chicken HArtz... yuhuu.. makan sampai pecah perut......... sampai kat chicken hartz maybe around pukul 2.. sampai kat kaunter.. tiba2 akak tu cakap.. kalau masuk pukul 3 nanti murah sikit. kurang dalam seringgit.... alaa.. takkan nk tunggu sejam lagi.. kitorang pun tak kesah.. masuk je.. seperti biasa.. makan sebanyak mungkin adalah VISI & MISI utama dalam chicken hartz.. buar pecah perut jangan rugi bayar.. ahahaaaaaaaaaaaaaaa..... time dalam chicken hartz.. kitorang je yang bising.. macam mak bapak kitorang je yang punya chicken hartz tu.. banyak jugak aku makan.. makan yang sedap dan banyak.. FUHHHHHHH!! best.... lepas sejam lebih macam tu.. (sejam ke?? tak ingat la) kitorang pun keluar...

next destination is rumah mak cik aku .. kitorang pegi hantar barang2 aku sikit.. aku tak simpan barang kat kolej kediaman.. macam tak suka.. sampai kat rumah mak cik aku.. aku pun ajak diorang masuk.. kebetulan .. pelamin pengantin belum dibukak lagi... lepas minum2... kitorang bergambar FAMILY kat pelamin tu... hi hi hi..



kitorang pun berangkat dari rumah mak cik aku... sebelum tu... singgah kat petronas.. nak isi minyak ... siap isi minyak... kitorang stop kejap... discuss.. nak pegi mana.. tiba2 member cakap jom tengok sunset... what?? time tu dah pukul 6.. jauh nak pegi pantai.. nanti.. on the way pegi pantai.. sun dah pun set... rugi je... finally.. we stick to the plan... tengok wayang...... next direction is MBO..

sampai je kat MBO.. kitorang pegi beli tiket.. ironman 2 aku dah tengok .. aku tengok guna internet.. punyala boring.. sebab kualiti burok & bunyi tak jelas & tak ada subtitle.. itu yang aku explain kat kawan2 aku.. tapi... disebabkan tak ada movie lain yang sesuai.. kitorang pun agree untuk tengok ironman 2.. rupa2nya.... ironman 2 best!! hahaaaaa.... berlawan best... lucu2.. hahaaaa... 1st aku ingat nak menyesal tengok crita ni.. rupa2nya tak menyesal langsung... hi hi hi....

habis tengok movie tu... kitorang pun balik unimas.. tapi.. pegi Desa Ilmu dulu.. kawan nak pegi menapau makanan... maklumla.. makanan kat chicken hartz tu dah pun dihadam... walau pun banyak.. last2... diarang hantar aku balik bilik aku.. **sampai sini aku tak ingat apa yang aku buat** maybe aku tido & ready untuk satu lagi hari untuk dihabiskan dengan kawan2......

No comments:

Post a Comment